تونو تایمز

ساخت وبلاگ

از جمله شیوه هایی که برای حل مشکل دندان ها در دندان پزشکی استفاده می شود و از سال های گذشته تا به امروز مورد توجه مردم بوده است، استفاده از بریس ها در روند درمان دندان ها است که باعث جلب توجه فراوان می شود و این موضوع بیماران را آزرده خاطر می کند. با گسترش و پیشرفت تکنولوژی و پزشکی در عرصه های مختلف، به مرور شیوه های جدیدی برای درمان ارتودنسی ارائه شده است.

ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف و پلاک های ارتودنسی، شکل کاملاً جدید و مدرن درمان های ارتودنسی به منظور مرتب کردن دندان ها است. در این روش برای مرتب کردن دندان ها از قالب های شفاف و پلاستیکی استفاده می شود که حین  قرار گرفتن روی دندان ها کسی متوجه ‌آنها نمی شود. طی چند سال اخیر، این روش به عنوان محبوب ترین شیوه ارتودنسی شناخته شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به طور کلی با کمک الاینرهای شفاف، می توان نامرتبی های دندانی و فکی جزئی تا متوسط را برطرف کرد. هرچه میزان نامرتبی جزئی تر باشد، توانایی این روش برای درمان بیشتر خواهد بود. همچنین مدت زمان درمان و هزینه نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

اوربایت

اوربایت زمانی رخ میدهد که دندان های فک بالا جلوتر از دندان های فک پایین باشند. در ظاهر افراد اینطور به نظر میرسد که فک پایین کمی عقب تر است. اوربایت صحبت کردن، جویدن و گاز گرفتن را با مشکل مواجه می کند. با کمک ارتودنسی نامرئی شفاف، می توان به راحتی این مشکل را در مدت زمان کمی برطرف کرد.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اوربایت می تواند درجات مختلفی از جزئی تا شدید داشته باشد و با الاینرهای شفاف تنها می توان اوربایت خفیف تا متوسط را درمان کرد.

کراس بایت

در حالت عادی دندان های فک بالا مقدار کمی جلو تر از دندان های پایینی بوده یا همپوشانی دارند. اما زمانی که برخی از دندان های فک بالا به پشت دندان های پایینی بیفتند، گفته می شود که شخص کراس بایت دارد.

کراس بایت می تواند به مرور زمان باعث ساییدگی و فرسودگی دندان ها و حتی تحلیل لثه شود. رعایت کردن بهداشت دهان و دندان برای افرادی که کراس بایت دارند می تواند دشوارتر باشد. در بیشتر موارد می توان کراس بایت را با کمک الاینرهای شفاف اصلاح کرد و مدت زمان درمان آن نیز کوتاه خواهد بود.

آندربایت

آندربایت درست برعکس اوربایت است. در این ناهنجاری، دندان های پایین، جلوتر از دندان های بالا هستند. اگر به شخصی که آندربایت دارد نگاه کنید، ظاهر صورت او طوری به نظر می رسد که انگار فک بالایش کمی کوچک تر و عقب تر است.

آندربایت می تواند مشکلاتی مشابه با اوربایت ایجاد کند و بیشتر از آن، می تواند باعث سایش بیش از اندازه دندان ها و تحلیل مینای دندان شود. همچنین می تواند باعث درد مفاصل فک و سردرد نیز شود. با کمک ارتودنسی نامرئی می توان کاری کرد که دندان های فک پایین به موقعیت خودشان برگشته و طرح لبخند اصلاح شود.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 108 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 17:46

همه افراد مایلند دندان هایی به فرم دلخواه داشته باشند. بعد از اینکه مشکلات دندانی تشخیص داده شد دندانپزشکان برای ترمیم آن اقدام خواهند کرد. در حال حاضر، چند سالی است که علاوه بر درمان مشکلات و ناهنجاری ها، زیبایی دندان ها نیز توجه دندانپزشکان را به خود جلب کرده است. در واقع می توان گفت زیبایی زیرمجموعه و تخصص عمده دانش دندانپزشکی نوین است که با کمک تکنیک ها و تجهیزات خاص اقدام به زیباسازی دندان ها و طرح لبخند می کند.

متخصص زیبایی دندانپزشکی، کسی است که برای بهبود کیفیت و اصلاح ظاهر فعالیت کرده و علاوه بر ترمیم، به زیبایی دندان ها  نیز توجه ویژه ای می کند.

ارتودنسی دندان

در واقع یکی از اصلی ترین و بهترین راه ها برای رهایی از دندان های به هم ریخته و نامرتب، ارتودنسی دندان است که توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود. انواع ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی مرئی و ارتودنسی نامرئی می شود که هر کدام از این انواع نیز زیرمجموعه های بسیاری دارند. مواردی همچون بودجه، سن بیمار و همچنین شدت ناهنجاری دهان و دندان از عوامل تاثیر گذار در انتخاب نوع ارتودنسی هستند.

از جمله رایج ترین موارد استفاده از ارتودنسی عبارتند از:

  • اصلاح فاصله های بین دندانی؛
  • تراز کردن دندان های فک بالا و پایین؛
  • صاف و مرتب کردن دندان های کج؛
  • اصلاح گفتار و توانایی جویدن؛
  • درمان مشکلات مربوط به بایت دندان ها؛

 بریج دندان

یکی از تکنیک های دیگر زیبایی و ترمیم دندان، بریج ها هستند. بریج دندان در واقع یکی از روش های قدیمی جایگزینی دندان های از دست رفته است. در این روش دو دندان کناری دندانی که کشیده است به عنوان پایه در نظر گرفته می شوند و قسمت خالی پر می شود.

امروزه روش های جدیدتری برای پر کردن دندان های از دست رفته روی کار آمده اند که یکی از بهترین آنها ایمپلنت دندان است. اما لازم است این نکته را یاداوری کنیم که هزینه ایمپلنت دندان به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد به نسبت بریج دندان بیشتر است.

در این روش درمان روکش به شکل پل نصب می شود تا موجب پیوستگی دندان ها نشود. این کار با کمک دو دندان کناری انجام می شود.

ویژگی بریج دندان

  • بریج ها تنها جنبه زیبایی ندارند.
  • بریج ها به عنوان روشی مقرون به صرفه تر و اجمالی تر از ایمپلنت دندان و ارتودنسی، می توانند ظاهر دندان ها را بدون جاگذاری (ایمپلنت) یا صاف کردن (ارتودنسی) بهبود بخشند.
  • روکش نیز مانند بریج به اصلاح دندان های شکسته یا ترک خورده کمک می کند و آنها را به شکل طبیعی شان باز می گرداند.
  • روکش های سرامیکی می توانند در یک جلسه روی دندان نصب شوند.
  • همچنین می توان از آنها در پرکردگی های بزرگ نیز استفاده کرد.
تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 17:03

یکی از شاخه های دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان است. این رشته بطور تخصصی بر روی مراقبت و درمان مشکلات دهانی در کودکان و اطفال تمرکز دارد.

مراجعه منظم و رعایت بهداشت دهان و دندان از سنین کودکی باعث جلوگیری از وقوع دندان درد در کودکان می شود.

در ادامه با دندانپزشکی کودکان بیشتر آشنا می شوید.

متخصص دندانپزشک اطفال کیست؟

متخصص دندانپزشک اطفال یا پدونتیست یا پدیاتریک دنتیست به دندانپزشکی گفته می شود که به صورت تخصصی به بررسی، تشخیص و درمان مشکلات دندانپزشکی کودکان و نوجوانان می پردازد. این پزشکان اکثرا در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی نیز فعالیت دارند.

دندانپزشکی کودکان چیست؟

اقداماتی که یک دندانپزشک اطفال انجام میدهد عبارتند از:

  • زیر نظر گرفتن رشد دهان و دندان کودکان و نوجوانان
  • زیر نظر گرفتن اختلالات جسمی مربوط به ناتوانی های پزشکی و رفتاری و جلوگیری از بروز برخی مشکلات
  • آموزش دادن رعایت بهداشت دهان و دندان
  • پیدا کردن علت دندان درد در کودکان و یا پیشگیری از آن

خدمات دندانپزشکی کودکان

مهم ترین خدمات دندانپزشکی کودکان عبارتند از:

  • معاینه ی منظم شرایط دهان و دندان کودکان و نوجوانان
  • آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان
  • انجام مراقبت های پیشگیرانه مانند تمیز کردن و شستشوی تخصصی دهان و دندان کودکان
  • ارائه مشاوره تخصصی به والدین درباره عادت های دهانی نوزادان
  • پر کردن و یا کشیدن دندان های آسیب دیده کودکان
  • ارتودنسی کودکان
  • تشخیص بیماری های دهان و دندان در کودکان

خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان:

  • ترمیم دندان های شیری و دائمی: دندان های کودکان و نوجوانان به دلایلی مثل خرابی و پوسیدگی، شکستگی دندان و ... که اصولا منجر به دندان درد می شود ممکن است نیاز به پر کردن داشته باشند. پر کردن دندان کودکان تنها مختص دندان های دائمی نیست و برای دندان های شیری هم انجام می شود.
  • فلوراید تراپی: فلوارید یکی از عناصر طبیعی است که در تقویت مینای دندان ها توانایی خاصی دارد. استفاده از روش فلوراید درمانی باعث افزایش مقاومت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان می شود.
  • فیشور سیلانت: فیشور سیلانت یک روش کاملا ایمن و بدون درد است که به منظور افزایش مقاومت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان برای طولانی مدت استفاده می شود.
  • ارتودنسی پیشگیری: در برخی کودکان دندان های شیری زودتر از موعد از دست می روند یا نیاز به کشیدن پیدا می کنند.
  • روکش دندان شیری: در صورتی که پوسیدگی دندان شیری بسیار زیاد باشد دیگر پر کردن دندان موثر نمی باشد. در این صورت برای درمان دندان درد روکش مخصوصی روی دندان شیری گذاشته می شود
  • درمان تحت بیهوشی: درمان های تحت بیهوشی برای کودکانی که ترس و اضطراب شدید از دندانپزشکی دارند و یا کودکانی که دارای معلولیت جسمی یا ذهنی هستند انجام می شود.
تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 16:45

امروزه روشهای زیادی برای زیبایی دندان‌ها وجود دارد که یکی از این روش‌ های متداول کامپوزیت دندان است. کامپوزیت دندان در واقع نوعی متریال در دندانپزشکی زیبایی است که بدون عوارض جانبی و برای زیبایی لبخند است. دندانپزشک می‌تواند با استفاده از این روش دندان‌ های پوسیده، شکسته، ترک خورده یا سیاه شده را ترمیم کند و زیبایی دندان را برای فرد ایجاد کند.

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر دندان همان روکش های دندانپزشکی هستند که به منظور زیباسازی دندان ها و ترمیم طرح لبخند بکار میروند. ونیرها انواع مختلفی دارند اما دو تا از شناخته شده ترین ونیرهای دندانی، لمینت دندان و کامپوزیت ونیر هستند. جنس ونیر کامپوزیت ها از همان مواد کامپوزیتی و همرنگ دندان است که برای پر کردن دندان ها نیز از آن ها استفاده میشود.

در حالت کلی لمینت دندان و کامپوزیت ونیر با هم تفاوت هایی دارند. برای مثال هزینه ونیر کامپوزیت ها معمولا از قیمت لمینت های دندانی کمتر است. مواد کامپوزیتی دارای جنس و رنگ متفاوتی بوده و دارای دوام و استحکام متفاوتی نیز هستند.

مزایای کامپوزیت دندان

  • در صورت آسیب دیدن کامپوزیت، قابلیت ترمیم دارد.
  • از استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به لمینت دندان برخوردار است.
  • ونیر کامپوزیت از شکستگی دندان جلوگیری کرده و آن را در برابر تغییرات دمایی محافظت می‌کند.
  • در کامپوزیت، دندان تراش داده نمی‌شود و در صورت نیاز به صورت خیلی جزئی انجام می‌شود.
  • برای تهیه کامپوزیت دندان نیاز به قالبگیری و فرستادن به لابراتوار نداشته، بنابراین در وقت و هزینه صرفه جویی می‌شود.

معایب کامپوزیت دندان

موارد زیر رایج ترین عوارض مواد کامپوزیت دندان است:

  • به دلیل ویژگی‌ هایی که کامپوزیت داشته و عدم نیاز به تراش دادن دندان‌ها، می ‌توان گفت این روش زیبایی تقریبا عوارضی را در پی نداشته مگر اینکه فرد، مراقبت های لازم را انجام نداده باشد و یا از کامپوزیت به صورت درست استفاده نشده باشد.
  • یکی از معایب کامپوزیت ونیر دندان این است که پس از خوردن نوشیدنی‌هایی چون چای، قهوه و یا دیگر مواد غذایی رنگدار، تا حدودی تغییر رنگ اتفاق میفتد. البته با انجام پولیش دندان می توان نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کرد.
  • کامپوزیت ‌های دندانی نسبت به پرکننده ‌های نقره ‌ای رنگ دندان (آمالگام)، زودتر از بین می‌روند.
  • از عوارض ونیر کامپوزیت دندان می ‌توان به تخریب دندان، لق شدگی، سایش، آسیب به لثه و مشکلاتی در مفصل فک اشاره کرد. البته این موارد در صورتی اتفاق می‌افتند که کامپوزیت دندان به صورت نا صحیح استفاده شود.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 14:29

اگرچه شکست ایمپلنت دندان بسیار کم پیش می آید، اما در برخی مواقع حتی اگر جراح بسیار کارکشته و متخصص باشد و همه مراحل را با احتیاط انجام داده باشد، باز هم ممکن است بدن برخی افراد ایمپلنت کاشته شده را پس بزند.

علل شکست ایمپلنت دندان چیست؟

شکست خوردن فرآیند ایمپلنت گذاری میتواند دو دلیل عمده و اصلی داشته باشد. یکی پری ایمپلنتیت و دیگری عدم انجام فرآیند استئواینتگریشن است.

پری ایمپلنتیت

زمانی پری ایمپلنتیت اتفاق می افتد که شما به عنوان کسی که ایمپلنت کاشته اید به درستی از دندان های خود مراقبت نکرده باشید و بهداشت دهان و دندان شما ضعیف باشد. برای مثال اگر مسواک نزنید ممکن است به بیماری لثه گرفتار شوید که خود همین بیماری میتواند به بافت استخوانی آسیب بزند. اگر این مشکلات به موقع تشخیص داده نشوند پری ایمپلنت میتواند باعث لق شدن یا شل شدن ایمپلنت شود.

استئواینتگریشن

وقتی ما ایمپلنت را به استخوان فک متصل میکنیم یا میکاریم، انتظار داریم که به مرور زمان بافت استخوانی اطراف ایمپلنت را پر کند و در واقع ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد. به این فرآیند استئواینتگریشن (osteoporosis) گفته میشود. اما اگر فک نتواند ایپمپلنت را احاطه کند و آن را به خود متصل کند، ایمپلنت شل شده و عملا شکست میخورد. شکست استئواینتگریشن میتواند به دلیل موارد زیر باشد:

  • ضعف بافت استخوانی یا مشکل ساختاری مربوط به آن
  • سیگار کشیدن
  • کیفیت پایین پیوند استخوانی انجام شده توسط جراح
  • روش و تکنیک جراحی پیاده شده

درمان شکست ایمپلنت دندان

روش درمان ناموفق ایمپلنت دندان به علت اصلی بروز آن بستگی دارد. به عنوان مثال:

اگر دلیل ناموفق بودن ایمپلنت پری ایمپنتیت است، میتوانید با تمیز کردن و شستشوی ایمپلنت آن را درمان کنید.

اگر دلیل شکست، بیماری های بافت دهان است با ارتقاء بهداشت دهان و دندان میتوان آن را برطرف کرد.

همچنین اگر مشکل پیش آمده به خاطر وارد شدن ضربه یا استرس فیزیکی به توده استخوانی فک باشد، اولین گام برداشتن بافت های ملتهب اطراف ایمپلنت دندان است و بعد از آن عمل پیوند استخوان انجام میشود. البته بسته به میزان آسیب و ضربه ممکن است نیاز باشد تاج ایمپلنت را نیز تعویض کنید.

انتخاب یک دندانپزشک متخصص یا جراح آموزش دیده می تواند برخی از عواملی که می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود را از بین ببرد. اما نقش شما هم در این فرآیند بی تاثیر نیست و شما باید در بیان واقعیات خود مثل نوع داروی مصرفی یا بیماری و مشکل سلامتی خود د با جراح خود صادق باشید تا عمل شما موفقیت بیشتری داشته باشد.

منبع: https://www.chalava.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 14:29

اولین عضو دستگاه گوارش، دهان است که از لب‌ها شروع می‌شود و به حلق میرسد. آب و مواد غذایی، برای گوارش اول وارد این عضو بدن میشوند. آناتومی دهان و دندان شامل حفره دهان، دندان‌ها، زبان، بزاق و غدد بزاقی، لثه، لب‌ها و سقف دهان است.

بخش‌های مختلف دندان

در انسان بالغ هر دندان شامل قسمت‌های مختلفی است که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

ریشه دندان: بخشی از دندان، ریشه آن است که از خط لثه پایین می‌ رود و وارد استخوان‌های فک بالا و پایین می‌شود. درواقع این ریشه است که دندان‌ها را درون دهان نگه می‌دارد. دندان ‌ها از نظر تعداد ریشه مختلف بوده و بعضی دارای یک، دو و یا سه ریشه هستند. این ریشه‌ها می‌توانند به هم جوش خورده و یا از یکدیگر جدا باشند.

تاج دندان: به بخش بالایی دندان که بالای لثه قرار دارد و هنگام مشاهده داخل دهان دیده می‌شود تاج دندان می‌گویند. تاج  بخشی از دندان است که با مینا پوشیده شده است.

مینای دندان: سخت ‌ترین بافت موجود در بدن انسان مینای دندان است. مینای دندان بافتی سفید رنگ دارد که تاج دندان را می‌پوشاند. مینای دندان وظیفه حفاظت از عاج را به عهده دارد و تنها بافتی است که هیچ سلول زنده‌ای در آن وجود ندارد. چون زنده نیست، نمی‌تواند پس از پوسیدگی یا آسیب دیدگی خود را ترمیم کند.

حفره استخوانی: این قسمت از استخوان فک ریشه دندان را احاطه کرده و دندان را در جای خود نگه می‌دارد.

کانال ریشه: فضای باز داخل ریشه را کانال ریشه دندان و یا کانال پالپ می‌‌گویند. عصب‌ها و رگ‌های خونی مرتبط به بافت بیرونی اطراف از راه کانال ریشه وارد پالپ می‌شود.

کانال فرعی: کانال‌های کوچکتری که از کانال اصلی ریشه منشعب می‌شوند. کانال فرعی در داخل عاج تا رباط پریودنتال امتداد دارند.

عاج دندان: بخش اصلی هر دندان را عاج تشکیل داده و تقریبا در تمام طول دندان وجود دارد. عاج بافتی سخت‌تر از استخوان است ولی مواد معدنی آن از مینای دندان کمتر است.

پالپ دندان: داخلی‌ترین بخش دندان که داری بافتی نرم است را پالپ دندان می‌گویند. پالپ دندان از رگ‌های خونی، فیبر‌های عصبی و بافت پیوندی تشکیل شده است. این بخش از دندان زیر عاج قرار دارد و از تاج تا نوک ریشه کشیده شده است.

لثه: در اصطلاح تخصصی به بافت لثه ژینژیوا گفته می‌شود. لثه بافتی صورتی رنگ و نرم است. که از استخوان فک و ریشه‌های دندان محافظت می‌کند و گردن دندان را می‌پوشاند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 116 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 14:28

توجه به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، می‌تواند به شما در خرید انگشتر و حلقه کمک بسیار زیادی بکند:

انگشتر باید در انگشت شما راحت باشد. این به این معنا نیست که یک انگشتر گشاد بخرید و به راحتی از برآمدگی انگشتتان عبور ‌کند و بیفتد. بلکه باید انگشتری بخرید که هم به انگشتتان فشار نیاورد و هم آنقدر تنگ باشد که از انگشت شما نیفتد.

زمانی که دستان شما سرد است اندازه‌ گیری سایز انگشتر اشتباه است. در این حالت فشار خون کمتر از حد نرمال است و سایز انگشت کوچکتر از اندازه اصلی خود می ‌باشد.

بهتر است سایز انگشت خود را هنگامی که هوا گرم و رو به بعد از ظهر یا شب است، اندازه‌ گیری کنید. معمولا در این زمان سایز انگشت به اندازه واقعی آن بسیار نزدیک است.

دقت کنید حتما اندازه‌ گیری سایز را برای انگشتی انجام دهید که می‌خواهید انگشتر را برای آن خریداری کنید.

برای اطمینان بیشتر از سایز انگشتر و حلقه، بهتر است اندازه‌ گیری را تا 3 مرتبه تکرار کنید. در این حالت ضریب خطا کم می‌شود و می‌توانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

ساده ترین راه تعیین سایز انگشتر: نمودارهای آماده تعیین سایز

اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید از طرق مختلف، سایز انگشت مد نظر خود را جهت خرید انگشتر طلا پیدا کنید، اصلا نگران نباشید و از طریق این روش تعیین سایز کنید. برای این منظور میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید.

  1. نمودار تعیین اندازه انگشتر را پیدا و دانلود کنید.

اگر در اینترنت جستجو و سرچ کنید میتوانید نمودارهای دایره ای که در آن ها سایز انواع انگشتر درج شده است را ببینید و دانلود کنید. دقیقا با همان مقیاس اصلی، نمودار را روی یک برگه کاغذ پرینت بگیرید.

  1. برای سنجش درستی نمودار، آن را امتحان کنید.

برای اطمینان از اینکه نمودار واقعا در مقیاس درستی چاپ شده و درست کار میکند انگشتر خود را برداشته و روی یکی از حلقه های داخل کاغذ بگذارید. اگر حلقه یا انگشتر شما دقیقا روی یکی از آن ها قرار گرفت یعنی مقیاس درست است.

  1. سایز انگشتر فرد مورد نظر خود را به همین شکل به دست بیاورید.

اگر نمودارهای دانلود شده مقیاس درستی داشته باشند، زمانی که نامزدتان حواسش نیست و شما به حلقه یا انگشتر او دسترسی دارید، آن را برداشته و روی نمودارها و حلقه های از پیش تعیین شده قرار دهید تا بتوانید سایز دقیق انگشتر طلا را پیدا کنید. سپس اقدام به خرید آن کنید.

منبع: https://www.asby.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 14:28

درمان ارتودنسی با صاف و مرتب کردن دندان ها به بهبود ظاهر آنها کمک می کند، به همین دلیل از محبوب ترین خدمات زیبایی دندان به حساب می آید. اما افراد زیادی پس از شنیدن نام ارتودنسی دندان به یاد سیم های فلزی و ظاهر ناخوشایند دستگاه های ارتودنسی و دندانپزشکی می افتند.

در ارتودنسی نامرئی یا شفاف، برای مرتب کردن دندان ها از قالب های شفاف و پلاستیکی استفاده می شود که حین قرار گرفتن روی دندان ها کسی متوجه ‌شان نمی شود. طی چند سال اخیر، این روش به عنوان محبوب ترین روش ارتودنسی شناخته شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مزایای ارتودنسی نامرئی

  • نامرئی بودن: حضور این بریس ها درون دهان اصلا مشخص نیست و اطرافیان به سختی می توانند متوجه آنها شوند.
  • ساخت سفارشی: اینویزیلاین ها به صورت سفارشی و متناسب با قالب فک و دندان هر بیمار ساخته می شوند.
  • تحرک پذیری: در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن یا سایر مواقع ضروری می توان آنها را از دهان خارج کرد.
  • درد و جراحت کمتر: از آنجایی که این قالب های شفاف بر خلاف ارتودنسی ثابت، وسایل فلزی ندارند، نمیتوانند به بافت نرم دهان آسیب زده و باعث جراحت آن شوند.

کاربرد ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف

به طور کلی با کمک این الاینرهای شفاف، می توان نامرتبی های دندانی و فکی جزئی تا متوسط را برطرف کرد. هرچه میزان نامرتبی جزئی تر باشد، توانایی این روش برای درمان بیشتر خواهد بود. همچنین مدت زمان درمان و هزینه نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

کج بودن دندان ها

یکی از ساده ترین کاربردهای ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف، برطرف کردن کجی دندان هایی است که به هر دلیل در موقعیت منظم خود قرار ندارند و یا روی هم افتاده اند. اگر تنها تعدادی از دندان ها نامرتب و روی هم خوابیده باشند، با  این روش می توان دندان ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به موقعیت درست خود بازگرداند. هزینه برطرف کردن دندان های کج با درجه کم، بسیار پایین است و واقعا ارزش شروع درمان را دارد.

فاصله بین دندان ها

یکی از ساده ترین و درعین حال رایج ترین مشکلاتی که به خوبی توسط پلاک های ارتودنسی شفاف برطرف می شود، فاصله بین دندان ها است. به طور معمول نباید بین دندان ها فاصله قابل توجهی وجود داشته باشد. اما در برخی افراد به دلیل کوچک بودن دندان ها یا بزرگ بودن فک، ممکن است بین دندان هایشان فاصله بیفتد. ارتودنسی نامرئی بهترین روش برای بستن این فواصل بین دندانی است.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 17:17

در سال‌های دور بیشتر تمرکز دندانپزشکان، درمان مشکلات دندان و یا ترمیم هرچه بهتر آن ها بود. امروزه مراکز دندانپزشکی علاوه بر خدمات درمانی خدمات زیبایی بسیار گسترده ای را هم ارائه می دهند. دندانپزشک زیبایی با استفاده از علم دندانپزشکی کمک به زیباتر شدن دندان ها و اصلاح طرح لبخند افراد می کند.

متخصص دندانپزشکی زیبایی برای زیباتر کردن دندان ها، از مواد و تجهیزات مختلفی مثل انواع روکش ها و لمینت ها استفاده می‌کند. هر روزه تکنیک ها و مواد مورد استفاده در حوزه ترمیم و زیبایی دندان در حال به روزرسانی و پیشرفت هستند. اگرچه تمرکز اصلی یک متخصص زیبایی دندان روی بهبود زیبایی ظاهری دندان های فرد است، اما این مسئله با عملکرد بهتر دندان ها هم مرتبط است.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ از جمله حرفه ای ترین خدمات دندانپزشکی است که به کمک آن، رنگدانه های غیرطبیعی که بر روی سطح دندان ها چسبیده اند از بین می‌ روند. این شیوه درمانی می‌تواند تمام لکه ها و رنگ های ایجاد شده بر روی دندان های طبیعی را پاک کند. اما نکته جالبی که درباره بلیچینگ وجود دارد این است که، روکش ها و ایمپلنت های دندانی با کمک این روش سفید نمی‌شوند!

در این روش از هیدروژن پراکساید برای اکسید کردن رنگدانه های غیر طبیعی که روی سطح دندان ها چسبیده اند، استفاده می‌شود. روش های دیگری مثل لمینت دندان و کامپوزیت دندان هم برای سفید کردن دندان وجود دارند اما هزینه لمینت دندان به نسبت کامپوزیت و بلیچینگ دندان بسیار بیشتر است.

اما درعوض لمینت ماندگاری بیشتری دارد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد. بلیچینگ دندان یکی از ارزان ترین روش ها برای سفید کردن دندان است و با کمترین تهاجم و خطری دندان های سفید و درخشانی را به افراد هدیه می دهد.

لمینت دندان

یکی از بهترین روش ها برای سفید شدن دندان ها لمینت دندان است. در این روش پوسته ای بسیار نازک که رنگ آن به انتخاب بیمار است ساخته می شود و روی دندان های بیمار کار گذاشته می شود. انواع لمینت دندان شامل لمینت کامپوزیتی و لمینت سرامیکی است که هزینه لمینت دندان سرامیکی از کامپوزیتی بیشتر است. دلیل آن هم مقاومت بالایی است که دارد.

از جمله موارد کاربرد لمینت دندان عبارتند از:

  • درمان تغییر رنگ دندان ها به دلیل عصب کشی، مصرف برخی داروها، استفاده بیش از حد فلوراید و ....
  • اصلاح دندان هایی که به دلیل ساییدگی تغییر شکل داده اند.
  • اصلاح دندان هایی که دچار شکستگی یا ترک خوردگی شده اند.
  • اصلاح دندان های فاصله دار
تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 17:00

دندان هایی که در اثر پوسیدگی و یا شکستگی میزان زیادی از نسج خود را از دست میدهند ، نیاز به درمان ریشه (Root canal therapy) خواهند داشت و پس از درمان ریشه ، تاج آنها باید بازسازی گردد .جهت بازسازی تاج این دندان ها راه حل های متفاوتی وجود دارد از جمله :

درمان پروتزی ( روکش کردن دندان )

روکش دندان زمانی درمانی مناسب محسوب می شود که بافت دندان به میزانی از دست رفته باشد که امکان بازسازی آن با کمک مواد ترمیمی به طور مستقیم وجود ندارد. در این حالت باید درمان دندان به طور غیرمستقیم و به کمک لابراتوار انجام شود . به این ترتیب که پس از آماده سازی دندان، از آن قالب تهیه میشود، به لابراتوار فرستاده می شود تا روکش مناسب دندان تهیه و نهایتا به روی دندان چسبانده شود .

درمان ترمیمی ( بیلداپ دندان )

اگر بازسازی دندان های ضعیف شده که معمولا درمان ریشه شده اند و میزان زیادی از عاج دندانی خود را از دست داده و دیواره های ضعیفی دارند، به همان صورت که ترمیم حفره های سطحی و متوسط دندان انجام می شود، صورت بگیرد، معمولا محکوم به شکست خواهد بود. همچنین بسیاری از اوقات، نه تنها ماده ی پرکردگی و ترمیم دندان می شکند بلکه بافت دندانی نیز دچار شکستگی می گردد.

تفاوت بین روکش های دندانی و بیلداپ دندان

بر خلاف روکش دندان که بافت دندانی باقیمانده به میزان بسیار زیادی (۱٫۵ تا ۲ میلیمتر دور تا دور دندان ) باید تراش بخورد، در بیلداپ دندان ها تقریبا تمامی نسج باقیمانده ی دندانی حفظ می گردد. علاوه بر این تراش تنها محدود به کوتاه کردن دیواره های ضعیف دندان است که سپس توسط ماده ی ترمیمی پوشش داده می شوند .

علاوه بر آن ، دندان بیلداپ شده بر خلاف دندانی که روکش روی آن قرار می گیرد ، قابلیت دید و دسترسی دارد و در صورت بروز پوسیدگی حتی جزئی و اندک، هم به طور کلینیکی و هم از طریق رادیوگرافی قابل تشخیص است. بر خلاف پوسیدگی ایجاد شده در زیر روکش که متاسفانه بسیاری از اوقات نه در معاینه ی کلینیکی و نه در رادیوگرافی قابل تشخیص نیست، مگر زمانی که پوسیدگی بسیار پیشرفت کرده و عمده ی نسوج دندان را از بین برده باشد .

در حالیکه درمان غیر مستقیم با روکش بسته به نوع آن نیاز به ۲ تا ۴ جلسه زمان دارد ، درمان مستقیم دندان ها با بیلداپ دندانی تنها در یک جلسه امکان پذیر است .

منبع: https://www.chalava.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 16:30

لمینت دندان روکش‌های نازکی هستند که توانایی اصلاح ساختاری و ظاهری دندان را دارند. لمینت‌ها به طور اختصاصی برای هر فرد ساخته می‌شوند و دارای تنوع رنگ هستند تا ظاهر دندان‌ها از لحاظ رنگ یکدست شود و باهم تطابق داشته باشند. با استفاده از لمینت دندان می‌توانید موارد دیگر چون فاصله بین دندان‌ها، طول دندان‌ها، شکل آن‌ها و… نیز اصلاح کنید.

تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع نوعی سیمان از جنس رزین مصنوعی است که برای روکش کردن دندان استفاده می‌شود. به بیان دقیق تر، در اصطلاح دندان‌ پزشکی به آن رزین کامپوزیت گفته می‌شود و یکی از روش‌های لمینت کردن دندان است. در اصل کامپوزیت دندان یکی از موادی است که برای انجام لمینت از آن استفاده می‌شود و هزینه کمتری به نسبت برخی دیگر از مواد لمینت دارد. از رزین کامپوزیت در مواردی برای پرکردن دندان هم استفاده می‌شود.

تفاوت بین لمینت و روکش چیست؟

روکش دندان یک روش ترمیمی برای اصلاح فرم و ساختار دندان است. روکش تاج کل دندان را می‌پوشاند، درحالی ‌که لمینت معمولاً فقط سطح جلوی دندان را می ‌پوشاند؛ بنابراین، این شکل از درمان را می‌ توان ملایم ‌تر از روکش در نظر گرفت، زیرا ساختار دندان سالم بیشتر حفظ می‌شود.

مزایای لمینت دندان چیست؟

  • سایش دندان نسبت به روکش‌های استاندارد چینی بسیار کمتر است.
  • در حین مکالمه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.
  • پرسلن تهیه شده بسیار محکم است و درعین‌ حال بسیار محکم به دندان‌ها می‌چسبد.
  • هیچ تغییر رنگی مشاهده نمی‌شود.
  • دندان‌های لمینت شده در برابر سایش مقاوم هستند.
  • از آنجایی ‌که لمینت‌ دندان چینی بسیار نازک هستند، ظاهر طبیعی مورد نظر را به فرد می‌ دهند. به لطف عبور نور، هیچ ظاهر مصنوعی مشاهده نمی ‌شود.
  • درصورتی ‌که از رنگ دندان ‌ها استفاده شود، تشخیص دندان‌های لمینت شده از طبیعی تقریباً غیرممکن است.

عوارض و مشکلات لمینت دندان چیست؟

امکان ترمیم در دندان لمینت شده وجود ندارد. یعنی درصورتی‌ که دندان شما بعد از لمینت کردن دچار شکستگی یا پریدگی شود باید لمینت آن دندان را تعویض کنید. مهم ‌ترین نکته در اینجا این است که هیچ راه بازگشتی از لمینت وجود ندارد.

از آنجایی ‌که سطح دندان و بخشی از مینا برای قرارگرفتن و چسبیدن لایه لمینت تراشیده می‌شوند، دچار تغییر ظاهری می‌شوند و نمی‌توانید تغییرات آن را با چیزی به جز لمینت یا ونیر پوشش دهید.

قیمت انجام لمینت بالا است. به همین جهت بهتر است در انتخاب دندان‌ پزشک خود دقت کنید تا با مشکلاتی مانند ایجاد حساسیت در دندان و پوسیدگی دندان، مواجه نشوید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 105 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 15:11

گوشواره یکی از زیورآلاتی است که در همه جای جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد. انواع گوشواره از مواد مختلفی مانند طلای ۱۸ عیار، پلاتین، تیتانیوم، مس و نقره استرلینگ ساخته می‌شوند که با توجه به سلیقه فرد، یکی از انواع آن انتخاب میشود. از آنجا که گوشواره انواع و شکل‌های بسیار متنوعی دارد، بسیار مهم است که این اکسسوری را بر اساس فرم صورت خود انتخاب کنید.

چهره های گرد

این افراد بهتر است از گوشواره‌ های بلند، که گردی صورتشان را کمتر نشان می دهد، استفاده کنند. گوشواره‌ های اشکی بلند و گوشواره‌ های لوستر مانند بهترین گوشواره برای صورت‌ های گرد است. گوشواره‌ های بلند با اشکال هندسی ناموزون نیز می‌تواند گزینه مناسبى برای استفاده این افراد باشد. استفاده از گوشواره‌ های کوچک مانند گوشواره‌ های میخی، گوشواره‌ های توپی شکل و گرد برای صور‌ت‌ های گرد اصلاً مناسب نیست.

چهره هاي بيضي شكل

چهره های بیضی شكل دارای پهناي يكساني از پیشانی تا گونه ها هستند و از گونه ها تا چانه باريك مي شوند. چهره بیضی شكل می تواند تقریبا هر سبک گوشواره را استفاده كند. یکی از قابل توجه ترین مدل ها كه مي تواند با چهره بیضی شکل به كار رود گوشواره هاي آويزي بیضی شکل هستند. گوشواره داخل عكس نمونه اي از اين مدل گوشواره ها مي باشد كه از طلای سفید و زرد 18 عيار ساخته شده است .

چهره های مستطیلی شکل

در این صورت بهتر است، گوشواره‌ هایی که عرض‌ شان بیشتر از طول آنهاست و یا گوشواره های گرد را انتخاب کنید. از انتخاب گوشواره هایی با زاویه اشکی، حلقه‌ای و گوشواره هایی بیضی با لبه‌ های منحنی بپرهیزید. توجه داشته باشید که اگر صورت مستطیلی شکل و موهای بلندی دارید گوشواره اشکی نباید از چانه تان بلند‌تر یا عریض تر باشد.

ست کردن مدل صورت با گوشواره

به صورت کلی، اگر موهای کوتاه دارید، چون هر گوشواره‌ای در گوش‌هایتان دیده می‌شود خیلی فرقی نمی‌کند چه مدلی را انتخاب کنید. اما به کسانی که موهای بلند دارند، توصیه می‌کنیم آویزهای بلند و گوشواره‌های سفید و درخشانی انتخاب کنند که برق آن از زیر موهایشان دیده شود.

البته اگر قرار است موهای بلند خود را در پشت سرتان جمع کنید، فرقی ندارد چه مدل گوشواره‌ای انتخاب کنید.

اگر موهای بلوند و روشن دارید، بدون شک گوشواره طلای زرد بسیار بهتر از طلای سفید یا پلاتین است. برعکس، اگر موهای تیره دارید بهتر است بدنبال خرید گوشواره‌های طلای سفید یا پلاتین باشید.

منبع: https://www.asby.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 15:02

ارتودنسی دندان اضافی نوعی ارتودنسی است که برای رفع مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان کاربرد دارد. تقریباً بین یک تا چهار درصد از کل مردم جهان، دندان اضافه دارند. این مشکل در مردان نسبت به زنان شایع تر است. اغلب اوقات تنها یک دندان اضافی در دهان فرد وجود دارد، اما برخی اوقات ممکن است چند دندان اضافی وجود داشته باشد.

از آن جا که دندان اضافی می تواند باعث بروز مشکلات زیادی در خصوص عملکرد دندان ها و مشکلات زیبایی شود بایستی هر چه سریعتر تشخیص داده شود.

علل و عوامل رشد دندان های اضافی

دندان اضافی به شکل های مختلفی همچون میخی شکل، مخروطی شکل، دکمه ای، مکمل، می تواند وجود داشته باشند. همچنین این دندان ها می توانند در جلو یا پشت دندان رشد کرده و یا دقیقاً در مجاورت دندان های طبیعی رشد کنند. این وضعیت گاهی سبب احساس درد در فرد میشود و روی غذا خوردن و صحبت کردن وی تأثیر مخربی میگذارد. علل مختلفی برای رشد دندان اضافی وجود دارد که عبارتند از:

  • دو نیمه شدن جوانه یک دندان و تبدیل به دو دندان
  • فعالیت بیش از حد غشاء دندان و بافت شکل دهنده جوانه دندان ها در فک بالا
  • ارث و ژنتیک

کشیدن دندان اضافی در ارتودنسی

دندان های اضافی باعث بروز مشکلات متعددی برای فرد می شوند که درمان آن ها معمولاً به صورت کشیدن دندان می باشد. اگر دندان اضافی از بیرون آمدن دندان های کناری ممانعت کند و یا باعث شلوغی و بهم ریختگی دندان ها شود، در اینصورت باید فوراً تحت درمان قرار گیرد. اگر اقدامی برای دندان اضافی انجام نشود، در آینده لازم است برای اصلاح وضعیت دندان ها از ارتودنسی استفاده شود.

دندان های اضافی بیشتر در فک بالا پدیدار می شوند تا در فک پایین. در واقع می توان گفت 90 درصد از دندان های اضافی در فک بالا و حدود ده درصد آن ها در فک پایین رخ می دهند. بیشترین مورد نیز بین دو دندان جلو در ناحیه فک بالاست. دومین دندان شایع، دندان آسیای بزرگ است که به صورت اضافی رشد می کند.

اگر بخواهیم شایع ترین دندان اضافی در ناحیه فک پایین را معرفی کنیم، دندان های آسیای کوچک خواهند بود. دندان های اضافی می توانند شباهت زیادی به دندان های نرمال و طبیعی داشته باشند. در برخی از موارد نیز هیچ گونه شباهتی به دندان های اصلی نداشته و مخروطی شکل هستند. به ندرت دندان های شیری اضافی دیده شده اند. دندان های اضافی ممکن است به صورت چندتایی، تکی، نهفته و یا رویش یافته باشند.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 14:54

زمانی که دستگاه‌های ارتودنسی بعد از چند ماه از دهان خارج می‌شود ناهنجاری به طورکامل درمان می‌شود، یکی از بهترین لحظات زندگی بیمار است؛ چرا که ناهنجاری دهان و دندانش رفع شده و طرح لبخند بسیار جذاب و دل‌نشین تری پیدا کرده است. البته پس از برداشتن براکت‌ها و بریس های ارتودنسی، یک مشکل اساسی پیش می‌آید و آن هم این است که دندان‌ها تغییر رنگ داده و جای بریس ها بر روی دندان‌ها مانده و لکه و تیره شده است. در ادامه با بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی آشنا می شوید.

دلایل تغییر رنگ دندان‌ها

زرد شدن دندان‌ها بعد از استفاده از براکت و بریس های ارتودنسی یک مشکل رایج و در عین حال طبیعی است. بریس ها به خودی خود باعث تغییر رنگ دندان‌ها و ایجاد لک و تیرگی نمی‌شود؛ بلکه عدم رعایت صحیح و اصولی نکات بهداشتی است که باعث ایجاد این مشکل می‌شود.

  • عدم رعایت صحیح و اصولی نکات بهداشتی دهان و دندان
  • عدم استفاده از مسواک و نخ دندان بعد از هر وعده غذایی در مدت درمان ارتودنسی
  • استفاده از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگی مثل نوشابه و قهوه  در مدت درمان ارتودنسی
  • کشیدن سیگار و استعمال دخانیات در مدت درمان ارتودنسی
  • انباشته شدن جرم و باکتری در پشت پلاک‌ها و سیم‌های ارتودنسی و عدم نظافت آن‌ها

بلیچینگ دندان پس از ارتودنسی

به سفید کردن دندان و از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌های دندان بلیچینگ می گویند و بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی عبارت است از سفید کردن و از بین بردن لک‌هایی که در زمان استفاده از براکت و بریس های ارتودنسی به وجود آمده‌اند.

نکات مهم

  • فورا پس از خارج کردن دستگاه‌های ارتودنسی از دهان خود، از تری و ژل‌های سفید کننده استفاده نکنید. بهتر است ابتدا به مدت یک ماه از مسواک و خمیر دندان استفاده کنید و در ماه دوم از سفیدکننده‌ها و تری‌ها استفاده کنید.
  • از مواد سفید کننده به مقدار لازم استفاده کنید تا برای لثه و زبان شما حساسیت ایجاد نکند.
  • استفاده از ژل‌ها و مواد سفید کننده دندان برای بیماران قلبی و عروقی، افراد مبتلا به دیابت، زنان باردار و شیر ده، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
  • سفید کردن دندان برای همه افراد و در همه سنین ممکن خواهد بود؛ ولی بهتر از در سنین بالای ۱۸ سال از بلیچینگ استفاده کنید.

 

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 14:18

عمل سرپایی لاغری چیست؟ چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم های غذایی می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین ببرند. چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم های غذایی می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین ببرند.

انواع عمل سرپایی لاغری

یکی از روش هایی که می توان توسط آن عمل سرپایی لاغری را انجام داد جراحی بای پس معده می باشد که به آن لاپاراسکوپی هم می گویند؛ که دارای دو مرحله است. همچنین یکی از روش های دیگر عمل سرپایی لاغری اسلیو معده نام دارد. این دو روش جزو روش هایی هستند که در بین مردم، دارای طرفداران زیادی می باشند. مطالعات اخیر پزشکان ثابت کرده است که برطرف کردن دیابت، چربی خون و بیماری‌هایی از این قبیل می‌تواند توسط عمل سرپایی لاغری بهبود یابد و بیمار به شرایط عادی برگردد.

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

همانطور که گفته شد جراحی لاغری به روش های مختلفی انجام می شود که ما در اینجا چند روش پر استفاده را عنوان می کنیم:

  • گاستریک بای‌پس
  • اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده
  • باندینگ یا حلقه معده
  • لیپوماتیک
  • بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

لیپواتیک

لیپوماتیک یکی از روش های عمل سرپایی لاغری می باشد و روشی است که در آن چربی اضافی برداشته می‌شود و به ناحیه مورد نظری که نیاز به چربی دارد اضافه می‌شود.

لیپوماتیک در در نگاه اول ممکن است برای فرد مانند لیپوساکشن به نظر برسد؛ اما فناوری آن متفاوت است. به این دلیل که لیپوماتیک منجر به آسیب بافتی کمتر، یکنواختی چربی در زیر پوست، ظرافت بیشتر و اثر ماندگار تری می شود.

این روش برای نتیجه گرفتن بهتر، با روش های دیگر مانند لیفت بدن، افزایش و کاهش حجم پستان، جراحی پلاستیک شکمی و جراحی‌های پلاستیک می تواند ترکیب شود.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 13:27

یکی از شاخه های دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان است. این رشته بطور تخصصی بر روی مراقبت و درمان مشکلات دهانی در کودکان و اطفال تمرکز دارد.

مراجعه منظم و رعایت بهداشت دهان و دندان از سنین کودکی باعث جلوگیری از وقوع دندان درد در کودکان می شود.

در ادامه با دندانپزشکی کودکان بیشتر آشنا می شوید.

دندانپزشکی کودکان چیست؟

اقداماتی که یک دندانپزشک اطفال انجام میدهد عبارتند از:

  • زیر نظر گرفتن رشد دهان و دندان کودکان و نوجوانان
  • زیر نظر گرفتن اختلالات جسمی مربوط به ناتوانی های پزشکی و رفتاری و جلوگیری از بروز برخی مشکلات
  • آموزش دادن رعایت بهداشت دهان و دندان
  • پیدا کردن علت دندان درد در کودکان و یا پیشگیری از آن

خدمات دندانپزشکی کودکان

مهم ترین خدمات دندانپزشکی کودکان عبارتند از:

  • معاینه ی منظم شرایط دهان و دندان کودکان و نوجوانان
  • آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان
  • انجام مراقبت های پیشگیرانه مانند تمیز کردن و شستشوی تخصصی دهان و دندان کودکان
  • ارائه مشاوره تخصصی به والدین درباره عادت های دهانی نوزادان
  • پر کردن و یا کشیدن دندان های آسیب دیده کودکان
  • ارتودنسی کودکان
  • تشخیص بیماری های دهان و دندان در کودکان

خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان:

  • ترمیم دندان های شیری و دائمی: دندان های کودکان و نوجوانان به دلایلی مثل خرابی و پوسیدگی، شکستگی دندان و ... که اصولا منجر به دندان درد می شود ممکن است نیاز به پر کردن داشته باشند. پر کردن دندان کودکان تنها مختص دندان های دائمی نیست و برای دندان های شیری هم انجام می شود.
  • فلوراید تراپی: فلوارید یکی از عناصر طبیعی است که در تقویت مینای دندان ها توانایی خاصی دارد. استفاده از روش فلوراید درمانی باعث افزایش مقاومت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان می شود.
  • فیشور سیلانت: فیشور سیلانت یک روش کاملا ایمن و بدون درد است که به منظور افزایش مقاومت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان برای طولانی مدت استفاده می شود.
  • ارتودنسی پیشگیری: در برخی کودکان دندان های شیری زودتر از موعد از دست می روند یا نیاز به کشیدن پیدا می کنند.
  • روکش دندان شیری: در صورتی که پوسیدگی دندان شیری بسیار زیاد باشد دیگر پر کردن دندان موثر نمی باشد. در این صورت برای درمان دندان درد روکش مخصوصی روی دندان شیری گذاشته می شود
  • درمان تحت بیهوشی: درمان های تحت بیهوشی برای کودکانی که ترس و اضطراب شدید از دندانپزشکی دارند و یا کودکانی که دارای معلولیت جسمی یا ذهنی هستند انجام می شود.
تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 112 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 12:57

انتخاب ارتودنسی رنگی دندان می‌تواند هم جالب و هم نگران کننده باشد. جالب از این جهت که شخص می‌تواند با میل و سلیقه خودش رنگ دستگاه های ارتودنسی دندان را انتخاب نماید و نگران کننده از این جهت که فرآیند انتخاب نوع رنگ در ارتودنسی می‌تواند فرد را دچار دودلی و استرس نماید. زیرا درمان ارتونسی دندان اغلب طولانی مدت است و احتمال دارد بیمار از انتخاب خودش پشیمان شود. آنچه در این مقاله مطالعه می کنید یک راهنمای جامع و کامل درباره انتخاب رنگ ارتودنسی برای متقاضیان بوده و در مورد ارتودنسی بنفش نیز صحبت شده است.

چگونه بهترین رنگ ارتودنسی را انتخاب کنم؟

دلایل متفاوتی برای انتخاب ارتودنسی رنگی وجود دارد. به یاد داشته باشید که می توان از چند رنگ متفاوت برای دستگاه های ارتودنسی استفاده کرد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. شایان ذکر است که استفاده از رنگ های متفاوت در ارتودنسی رنگی به نظر متخصص ارتودنسی شما هم ارتباط دارد؛ زیرا احتمال دارد از هر رنگی برای ارتودنسی تان استفاده نکند. اگر قصد استفاده از دستگاه های ارتودنسی رنگی را دارید ما چند روش را به شما پیشنهاد می دهیم که بهترین ترکیب رنگ، مناسب با سلیقه خودتان را انتخاب کنید.

تعرفه های ارتودنسی بنفش

تعرفه ارتودنسی بنفش مانند سایر ارتودنسی ها به عوامل مختلف و متعددی بستگی دارد که از جمله این عوامل می توان به سن بیمار، میزان مشکل، نوع مشکل و نوع بریس های استفاده شده اشاره کرد. که از اساسی ترین و اصلی ترین موارد در کاهش و یا افزایش قیمت ارتودنسی بنفش است.

شیوه های مراقبت دندان در زمان ارتودنسی دندان

محافظت ها و مراقبت های بعد از درمان ارتودنسی رنگی مانند انواع روش های ارتودنسی است و باید به صورت کامل بهداشت دهان و دندان در طول مدت درمان ارتودنسی رعایت شود. عدم رعایت بهداشت دندان، باعث عفونت های لثه، فرسودگی و پوسیدگی دندان ها با توجه به رنگی بودن ارتودنسی می شود و امکان تغییر رنگ ارتودنسی وجود دارد و می تواند چهره ناخوشایندی در دهان و دندان فرد ایجاد کند.

  • مسواک زدن در روز به مدت سه با
  • استفاده از مسواک های ویژه ارتودنسی رنگی
  • نخ دندان پس از مسواک زدن به مدت سه بار در روز
  • استفاده از دهانشو های مختلف برای تقویت استحکام دندان ها
  • شستشوی با فشار بالا در دهان برای بیرون آوردن باقی مواد غذایی
  • مراجعه به متخصص دندان هر چند ماه یکبار برای چکاپ دندان ها

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 18:48

اوربایت دندان نه تنها ظاهر افراد را بد جلوه میدهد بلکه میتواند باعث بروز مشکلاتی برای شخص مبتلا شود. برای مثال ممکن است تکلم شخص با مشکل مواجه شود و یا جویدن مواد غذایی و یا حتی مسواک زدن برایش دشوار شود.

اوربایت چیست؟

اختلال اوربایت دندان به مشکل فک ها در برخی افراد اشاره دارد. در این افراد فک بالایی معمولا بیشتر از حد معمول جلوتر از فک پایینی است. دندان های فک بالا در این عارضه باعث میشوند که ظاهر شخص کمی غیرمعمولی شود. این عارضه از جمله مال اکلوژن های جدی است که در صورت شدید بودن میتواند مشکلات زیادی برای شخص مبتلا ایجاد کند.

درمان اوربایت دندان

خوشبختانه فناوری و نوآوریهای پزشکی، امروزه برای مبتلایان به اوربیت این امکان را فراهم کرده که در مدت زمانی معقول درمان شوند و ظاهری زیباتر از آنچه دارند به دست بیاورند. کار درمان اوربایت دندان را متخصص ارتودنسی با کمک جراح دهان انجام با بهره مندی از تکنولوژی های جدید انجام میدهند.

اصلاح اوربایت بدون ارتودنسی ثابت

اگر اختلال اوربایت شدید نباشد متخصص ارتودنسی میتواند بدون کمک جراح دندان و دهان به راحتی مشکل ایجاد شده را درمان کرده و به اصلاح اوربایت نزدیک شود. این متخصص با کمک ارتودنسی ثابت و بریس های مختلف میتواند عارضه را برطرف کند.

  • ما در ارتودنسی ثابت برخلاف ارتودنسی متحرک از سیم قوس دار، براکت ها و سایر دستگاه های ریز و درشت دیگر برای برطرف کردن عارضه استفاده میکنیم. ما ابتدا براکت ها را با کمک چسب مخصوصی به سطح دندان های شما متصل میکنیم سپس سیم را از بین براکت ها عبور میدهیم و فشار لازم برای تنظیم و اصلاح دندان ها را اعمال میکنیم.
  • اگر به عنوان شخصی که اوربایت دارید دوست ندارید که بریس فلزی مرسوم داشته باشید میتوانید از بریس های سرامیکی که نوعی ارتودنسی نامرئی هستند استفاده کنید.
  • سایر درمان های ارتودنسی شامل اصلاح با پلاک های شفاف ارتودنسی مثل اینویزیلاین ها میشود که تنها کافی است آن ها را روی دندان ها قرار دهید. اما اگر مشکل اوربایت شدید باشد استفاده از این دستگاه ها بی فایده خواهد بود.
  • و در نهایت ما ارتودنسی لینگوال را داریم که براکت ها و تمام تجهیزات آن به فضایی پشت دندان ها متصل میشوند. این بریس ها جزء ارتودنسی نامرئی هستند و میتوانند به حل مشکل شما تا حد زیادی کمک کنند.

 

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 167 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 18:05

لمینت دندان با تراش یکی دیگر از روشهای درمانی برای تراز کردن دندانهای کج و نامرتب است که برخی از مردم از این نوع عمل برای تراز کردن دندان های نامنظم خود استفاده می کنند.

روش های لمینت دندان با تراش

روش های لمینت دندان با تراش عبارت اند از:

  • کانتورینگ یا تراش دندان
  • تغییر شکل دندان
  • پر کردن دندان
  • باریک سازی دندان

هدف از لمینت دندان با تراش

این فرایند را می توان به دلایل زیبایی انجام داد، مانند صاف کردن ظاهر دندان از دست رفته یا بریده شده. دندانپزشکان می توانند لبه های پوسته پوسته شده دندانها را که به عنوان ماملون شناخته می شوند برداشته و دندانی یکدست ایجاد کنند. یک دندانپزشک همچنین ممکن است به دلایل پزشکی، از جمله بهبود نیش شما یا ترمیم دندان آسیب دیده برای تاج، تراشیدن دندان را به شما پیشنهاد دهد.

فواید تراشیدن دندان

بعد معاینه دقیق از دندان ها، فک و عکسبرداری با اشعه ایکس،  دندانپزشک تصمیم میگیرد که یک یا چند دندان شما می توانند اصلاح یا پر شوند.

  • تغییر شکل دندان های آسیب دیده: یک تراشه کوچک در دندان شما خیلی مهم به نظر نمی رسد؛ اما ممکن است هر بار که به آینه نگاه می کنید متوجه آن شوید. تراشیدن آن دندان یا پر کردن آن برای ایجاد لبه یکنواخت تر می تواند از نظر بهبود یافتن لبخند شما معجزه کند.
  • ایجاد فضای بیشتر در دهان : تراشیدن بعضی از دندان ها می تواند فضای کافی را برای کاهش ازدحام و هر مشکلی که ایجاد می کند آزاد کند.
  • اصلاح روکش دندان : علاوه بر پوشاندن دندان های آسیب دیده، می توان از روکش برای تغییر اندازه، رنگ، طول و شکل دندان ها و همچنین بستن شکاف ها استفاده کرد.
  • اصلاح دندان با بریس : ارتودنسی برای حل مسائلی مانند شلوغی یا نامرتب بودن دندان ها طراحی شده است. مهاربندها و نگهدارنده ها می توانند به حرکت دندان ها در موقعیت های بهتر کمک کنند که می تواند ازدحام یا جابجایی را کاهش دهد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است به عنوان بخشی از فرآیند، یک متخصص ارتودنسی نیاز به کمی تراشیدن یک یا دو دندان داشته باشد.

آیا تراشیدن دندان عوارض جانبی دارد؟

به طور کلی این نوع عمل دندانپزشکی چندان خطرناک تلقی نمی شود. در حقیقت، کانتورینگ دندان اغلب یک روش محافظه کارانه تلقی می شود.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 223 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 17:56

مشکل تجمع چربی در صورت، به ویژه در ناحیه گونه، یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از زنان و مردان به طور یکسان از آن رنج می برند و از آنجا که صورت هر فرد یکی از مهمترین نقاط زیبایی او است و اولین بیانگر شرایط روانی، بهداشتی و جسمی او است. اخیراً علاقه به جستجوی روش ها و راه حل های موثر برای خلاص شدن از شر این موارد افزایش یافته است.

مهمترین راه برای به دست آوردن گونه های برجسته صورت مطابق با استانداردهای بین المللی زیبایی، جراحی زیبا سازی و از بین بردن چربی از گونه ها است. در این مقاله، ما اطلاعات جامعی در مورد مشکل چربی گونه ها، چگونگی بروز آن، چگونگی خلاص شدن از چربی گونه ها از طریق جراحی برای شما آورده ایم و چه افرادی برای انجام این جراحی کاندید هستند. در اددامه با هزینه عمل لاغری صورت بیشتر آشنا می شوید.

دلایل تجمع چربی در صورت:

با گذشت زمان و افزایش سن، ویژگی های چهره ما به گونه ای تغییر می کند که به راحتی قابل مشاهده است و این به دلیل عوامل متعددی است که شامل مجموعه ای از عادات محیطی، غذایی و سلامتی است، از جمله:

  • افزایش وزن بدن
  • کم آبی
  • تزریق ناموفق
  • عوامل ژنتیکی
  • خوردن آدامس به صورت عادی

روند لاغری صورت:

این روش برخلاف آنچه در عملیات برداشتن چربی متداول است ، از طریق روش سنتی لیپوساکشن انجام نمی شود.  زیرا این روش احتمال ایجاد زخم را افزایش می دهد، زیرا لایه چربی در ناحیه گونه ها توسط ماهیچه ها محاصره می شود به گونه ای که دستیابی و برداشتن آن دشوار است. بنابراین معمولاً از طریق روش انجام می شود. یک دهانه داخلی در قسمت داخلی گونه ها از داخل دهان ، سپس به آن چربی دسترسی پیدا کرده و به آرامی از بین ببرید.

جراحی لاغری گونه به چه شکل است؟

جراحی لاغری گونه با برداشتن پد چربی باکال در سه مرحله اساسی انجام می شود:

  • در ابتدا، جراح پلاستیک دو سوراخ داخلی در پوشش دهان ایجاد می کند ، یکی در بالا در نزدیکی مولار دوم بالا و دیگری در پایین در نزدیکی سطح لثه پایین به منظور کمک به استخراج گونه گونه
  • سپس جراح با فشار دادن پوشش داخلی گونه در خارج از گونه شروع می کند تا از طرف مقابل خارج شود و سپس با استفاده از پنس جراحی آن را برمی دارد
  • سپس جراح مقدار قابل برداشت از چربی بالش گونه را برداشته و پس از اتمام این مرحله شروع به برگرداندن بالش به جای اول خود می کند و سپس برش ها را بعد از اتمام کامل بخیه می زند.

معمولاً این عمل بین 30 تا 60 دقیقه بستگی دارد و این به مهارت جراح ، وضعیت بیمار و ناحیه لایه چربی بستگی دارد.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 17:48